Hulp en ondersteuning

Voor hulp en ondersteuning kunt u terecht bij het Sociaal loket. Of dat nu gaat over zorg, wonen, opvoeden of werk en inkomen.

Wilt u digitaal een melding doen van een (mogelijke) hulpvraag voor uzelf of voor een ander? Dat kan via onderstaande knop. Onze medewerkers zullen dan met u of met opgegeven contactpersoon contact opnemen.

Doe hier uw melding

U kunt ook het Sociaal loket bellen en een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek met één van onze medewerkers. 

U kunt het Sociaal loket op werkdagen bereiken via telefoonnummer 088 75 15 100 of e-mail sociaalloket@jouwgemeente.nl.

Hulp nodig bij het aanvragen van ondersteuning? Lees meer over cliëntondersteuning.

In noodsituaties (ook voor jeugdhulp) kunt u het volgende doen: 

  • In levensbedreigende noodgevallen of als er acuut gevaar dreigt, belt u de alarmcentrale, telefoonnummer 112 (gratis en dag en nacht bereikbaar). Brandweer, politie of ambulance kunnen dan als hulp worden ingezet. Meer informatie hierover vindt u op de website van de politie.
     
  •  In crisissituaties waarbij de veiligheid van kinderen of volwassenen gevaar loopt (zoals huiselijk geweld of mishandeling) belt u met de Crisisdienst Zuid-Holland Zuid via telefoonnummer 0800 14 71 (gratis en dag en nacht bereikbaar). Meer informatie vindt u op de website van Veilig Thuis
  • Voor het melden van huiselijk geweld en kindermishandeling, belt u met 0800 2000 (gratis en dag en nacht bereikbaar). Ook bij een vermoeden kunt u contact opnemen via dit nummer. Meer informatie hierover vindt hier op de website van Veilig Thuis.
  • Heeft u andere acute gezondheidsvragen, neemt u dan contact op met uw huisarts. Buiten kantooruren belt u hiervoor met de huisartsenpost:
    - Huisartsenpost Gorinchem en Omstreken 0183 64 64 10
    - Huisartsenpost Drechtsteden 078 20 20 020
    - Huisartsen Bleskensgraaf  0184 69 14 53 

Onderstaand een overzicht met informatie over zorg, hulp en ondersteuning: