Sociaal team Molenlanden

Algemeen

Heeft u problemen of zorgen en wilt u daar graag met iemand over praten? De professionals van het Sociaal team zijn er speciaal voor inwoners van de gemeente Molenlanden. Soms helpt het om uw hart te luchten, maar er kan ook meer aan de hand zijn. Het Sociaal team kijkt samen met u naar wat er nodig is en regelen passende ondersteuning.

Met welke vragen kan ik terecht?

Voor verschillende (hulp)vragen kun je terecht bij Sociaal team Molenlanden. Bijvoorbeeld op het gebied van:

Jeugdhulp
  • Vragen van ouders over de ontwikkeling, het opvoeden en het opgroeien van kinderen en jongeren;
  • Psychosociale problematiek bij kinderen en jongeren waar zij ondersteuning bij willen, individueel of in groepsvorm;
  • Ondersteuning bij het verwerken van ingrijpende levensgebeurtenissen, zoals een echtscheiding, een verlieservaring of andere impactvolle gebeurtenissen;
  • Ondersteuning van mantelouders (ouders met een kind met een intensieve(re) zorgbehoefte) en de andere gezinsleden.
Ondersteuning aan volwassenen
  • Praktische zaken, zoals bijvoorbeeld geldzaken, schulden, organiseren van huishouden en administratie , werk en dagbesteding;
  • Psychische problemen, zoals een depressie, burn-out of angstklachten;
  • Ondersteuning bij het verwerken van ingrijpende levensgebeurtenissen, zoals een verlieservaring, echtscheiding of andere impactvolle gebeurtenissen;
  • Relaties, zoals bijvoorbeeld vragen op het gebied van relatieproblematiek, seksualiteit, eenzaamheid, ouderschap na echtscheiding;
  • Leven met een beperking (dagbesteding, werk, regelzaken);
  • Mantelzorgondersteuning.

Mocht u een hulpvraag van een andere aard hebben, neem dan ook gerust vrijblijvend contact met ons op zodat we kunnen meedenken waar uw vraag wel beantwoord kan worden.

Wat kunt u verwachten na uw aanmelding?

In het Sociaal Team werken deskundigen uit verschillende organisaties  met elkaar samen. Na uw aanmelding wordt overlegd welke van deze deskundigen u het beste kan helpen. Deze persoon wordt uw vaste contactpersoon en gaat, waar mogelijk met een collega, met u in gesprek.

De eerste afspraak vindt plaats bij u thuis of op één van onze locaties (Arkel, Giessenburg, Bleskensgraaf of Nieuw-Lekkerland).

Hoe kom ik in contact met het Sociaal Team?

U kunt zich hier aanmelden: Zorgportaal Molenlanden.

Om uw vraag voor te leggen of om u aan te melden, kunt u ook contact opnemen met het Sociaal Loket via 088 – 75 15 100 of via sociaalloket@jouwgemeente.nl.

Na aanmelding neemt binnen twee weken een medewerker telefonisch contact met u op om uw vraag te verduidelijken. Over het algemeen wordt er binnen vier tot zes weken een afspraak voor een intakegesprek met u gemaakt door de vaste contactpersoon.