Cliëntondersteuning

Ondersteuning aanvragen kan op zichzelf al een zorg zijn. Want hoe weet u welke mogelijkheden en aanbieders er zijn? En wat past dan het best bij u?

De Onafhankelijke Cliëntondersteuner

Een Onafhankelijke Cliëntondersteuner (OCO) kan u helpen bij uw contact met de gemeente. Deze OCO:

  • zorgt dat u niet alleen in gesprek hoeft te gaan;
  • staat naast u;
  • biedt een luisterend oor;
  • helpt u om uw vraag te verduidelijken;
  • denkt met u mee;
  • helpt u bij het vinden van de juiste weg;
  • geeft deskundig advies.

De OCO is niet in dienst van de gemeente en dus onafhankelijk. U kunt bij de OCO terecht voor: zorgvragen over maatschappelijke ondersteuning, (preventieve) zorg, jeugdhulp, onderwijs, welzijn, wonen, werk en inkomen.

Flyer Onafhankelijke CliëntOndersteuning

Onafhankelijke cliëntondersteuning kunt u aanvragen bij MEE Plus, telefoonnummer 078 – 7508900 of mail naar servicebureau@meeplus.nl en vraag om een onafhankelijke cliëntondersteuner. Deze ondersteuning is gratis.